Content marketing
Content marketing kan mycket väl vara den punkt som ger högst värde till slutkunden, men även den som kan vara mest tidskrävande och svår att prioritera bland andra, mer akuta uppgifter. Uppgifter som att hålla webbplatsens blogg uppdaterad och att publicera inlägg på Facebook är sådant som lätt sopas under mattan för stunden och prioriteras bort i havet av livsnödvändiga uppgifter att ta tag i. Det är inte alltid lätt att veta konsekvenserna av varje missad möjlighet, men reflektera kring hur många personer som missar möjligheten att upptäcka er, varje gång ni inte publicerar ett inlägg på era kanaler. Varje gång ni inte uppdaterar er blogg är det tillfällen era potentiella kunder behöver vända sig till era konkurrenter för svar på sina frågor.
Många känner sig osäkra kring vilken typ av innehåll som borde publiceras och vissa tror att bloggen på företags webbplatser framförallt ska innehålla information om företaget självt, för att hålla innehållet så relevant som möjligt. I själva verket är slutkunderna ofta långt mer intresserade av att läsa information om sådant som är relaterat till företaget, men framförallt är givande för dem att ta del av. Att strategiskt publicera värdefullt och relevant innehåll ger mervärde till slutkunderna, utöver de sätt de redan kan engagera sig i era tjänster eller produkter.
Att regelbundet dela nya, genomtänkta blogginlägg och artiklar ger befintliga, såväl som nya (potentiella), kunder anledningar att regelbundet besöka er webbplats och engagera sig i ert varumärke. När ni håller er webbplats levande med värdefullt innehåll ser ni till att aktivt stärka relationen till er slutkund genom konsistent kommunikation, samtidigt som ni får ännu större möjligheter att lära känna er målgrupp och förstå vad de är intresserade av och vad som är relevant för dem. På detta sättet växer varumärket och konsumenterna tillsammans på ett konstruktivt och givande sätt, vilket enbart leder till positiva utfall.
Vi förmedlar era budskap och stärker relationen till kunderna
Vi förstår det höga värdet av att kommunicera med slutkunderna i linje med varumärkets känsla, värderingar och vision, vilket gör Foomle Design till ett naturligt val av samarbetspartner. Vi sätter oss in i ert perspektiv och utformar strategiskt och värdefullt innehåll med högt konverteringsfokus, för att ge era kunder bästa förutsättningar att kunna engagera sig och ta enkla och självklara beslut att konvertera. Vi hjälper till med allt från att hålla era diverse kanaler över sociala medier uppdaterade till att hålla er webbplats levande med relevanta blogginlägg och värdefulla artiklar som stärker förtroendet för ert varumärke.
Varför content marketing
Bygg varumärket
Genom att informera och skriva om relevant information som är intressant för er målgrupp så blir ni ett auktoritet för er målgrupp och det ökar chansen att de kommer tänka på er företag istället för era konkurrenter nästa gång de är i behov av dessa tjänster/produkter.
Sökmotoroptimering
Något som sökmotorer älskar speciellt Google är content och att det ska dessutom vara relevant till er bransch och ge värde till personer som söker. Content marketing är därför en del av processen när det kommer till sökmotoroptimering.
Förstå bättre målgrupper
Det kan vara ganska svårt förstå exakt hur ens målgrupper tänker och vad de tycker om exakt. Content marketing kan hjälpa ert företag lära känna era målgrupper bättre och göra era produkter / tjänster ännu bättre från feedbacken och datan ni får.
Behöver ert företag hjälp med content marketing ?
Vi på Foomle design digital byrå kan hjälpa er företag !
Ta kontakt med oss idag för att prata mer om era behov så kan vi också berätta mer och ta fram en skräddarsydd content marketing offert.
