Sökmotormarknadsföring
Vad är Sökmotormarknadsföring (SEM) ?
Sökmotormarknadsföring även kallad SEM (från engelska search engine marketing) går ut på att man annonserar hos olika sökmotorer. En exempel av sökmotormarknadsföring är Google Ads (tidigare Google AdWords) som är google annonser. Just Google annonser kan man visa i t.ex. sökresultaten, YouTube videos, på andra webbplatser och hemsidor som har inkluderat Google annonser. Till skillnad från sökmotoroptimering så kan ert företag vara på första sidan i sökresultaten (och även flertal sidor) på de valda sökorden samma dag som kampanjen skapas med hjälp av sökmotormarknadsföring. Många tycker däremot att nackdelen hos SEM är att man betalar för varje klick (PPC) till skillnad från SEO där man inte betalar klicken.
Fördelen med SEM är så klart att man kan uppnå höga resultat mycket snabbare med rätt optimerade kampanjer och en bra skriven text.
Sökmotormarknadsföring pris
Det finns både automatiskt och manuell alternativ för att buda priser på PPC (betalning per klick) för annonserna. För att hamna längre upp på sidan i annonserna måste man betala mer än de andra företag som annonserar på samma sökord. Vi använder oss i de flesta fall av manuell bud sättning och väljer de bättre sökorden som passar er men där PPC inte kostar för mycket.
Vill ni veta mer om sökmotormarknadsföring och hur vi kan hjälpa just ert företag? Kontakta oss nu eller lämna era kontakt uppgifter längre ner på denna och vi ringer upp er.

Föredrar ni långsiktiga och organiska resultat med SEO ?
Är ni tålmodiga och kan vänta på sökmotoroptimering (SEO) resultat så kan det ge en väldigt hög ROI för er företag.
Vi är en digitalbyrå men kallar oss själva även en SEO Byrå eftersom vi har ett så stort fokus på att optimera och driva in kvalificerad trafik åt företag och organisationer online. Boka ett samtal för att höra mer om hur vi kan hjälpa er driva in kvalificerad trafik och fler potentiella kunder helt organiskt med vår white-hat strategi.